Overzicht
Ons restitutie- en retourbeleid duurt 30 dagen. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds je aankoop, kunnen we je geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.
Om in aanmerking te komen voor retournering, moet je artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.
Om uw retourzending te voltooien, hebben we een ontvangstbewijs of aankoopbewijs nodig.
Stuur uw aankoop niet terug naar de leverancier(s).
Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke restituties worden verleend:
- Producten met duidelijke gebruikssporen
- Elk item dat niet in de originele staat is, is beschadigd of ontbrekende onderdelen om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout of die van de leverancier(s).
- Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd
Terugbetalingen
Zodra uw retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te laten weten dat we uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen u ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.
Als u bent goedgekeurd, wordt uw terugbetaling verwerkt en wordt er binnen een bepaald aantal dagen automatisch een tegoed op uw creditcard of oorspronkelijke betaalmethode toegepast.
Late of ontbrekende terugbetalingen
Als u nog geen restitutie heeft ontvangen, controleer dan eerst uw bankrekening opnieuw.
Neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan even duren voordat uw terugbetaling officieel wordt bijgeschreven.
Neem vervolgens contact op met uw bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt.
U heeft dit allemaal gedaan en u hebt de terugbetaling nog steeds niet ontvangen, neem dan contact met ons op via {email address}.
Verkoop artikelen
Alleen artikelen met een normale prijs kunnen worden gerestitueerd. Sale artikelen kunnen niet worden geretourneerd.
Uitwisselingen
Wij vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als u het wilt ruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op {aanvraag@ominis.nl} en stuur u artikel naar: afkomstige leverancier.
Retourneren
Om uw product te retourneren, dient u eerst de leverancier in te schakelen, die kan vervolg actie ondernemen op uw retournering van uw product.
U bent verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. Verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht op uw terugbetaling.
Afhankelijk van waar je woont, kan de tijd die het duurt voordat je omgeruilde product bij je is, variëren.
Als u duurdere artikelen retourneert, kunt u overwegen een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. We kunnen niet garanderen dat we uw geretourneerde artikel zullen ontvangen.
Hulp nodig?
Neem contact met ons op via {aanvraag@ominis.nl} voor vragen over terugbetalingen en retouren.